گیتا جونیگیتا جونی، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 2 روز سن داره
برديا جونیبرديا جونی، تا این لحظه: 7 سال و 7 ماه و 24 روز سن داره

ستاره هاي زمینی

زرشک، میوه ای معجزه گر و اکسیر حیات، ارمغانی از دل کویر

1399/2/27 12:20
172 بازدید
اشتراک گذاری

زرشک

زرشک، مروارید سرخ کویر

 زرشک درختی همیشه سبز با میوه های سرخ رنگ بیضی شکل که بیش از 200 سال است به دلیل بالا بودن خواص زرشک، از آن برای مصارف دارویی استفاده گردیده و بیش از 500 نوع متفاوت از درخت زرشک در دنیا وجود دارد. این گیاه سم زدا حاوی خواص دارویی و آرام بخش عالی بوده و به افزایش مقاومت بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می نماید. همچنین میوه زرشک خاصیت ضد تشنج، ضدمیکروبی و ضدالتهابی داشته، پایین آورنده فشار خون است.

 

ارزش تغذیه ای زرشک:

زرشک منبع غنی بربرین، ویتامینC ، B، تیامین و مواد معدنی همچون روی، بتاکاروتن، لوتئین، گزانتین، کروم و کبالت است. همچنین به دلیل دارا بودن عناصری با ارزش دارویی قید شده، برای نابودی باکتری ها و قارچ ها، به عنوان یک آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار می گیرد.

میوه، ساقه و پوست ریشه زرشک نیز مواد شیمیایی مانند آلکالوئیدها و ایزوکوئینولین را دارا می باشد که در درمان انواع بیماری ها موثر است.

میوه زرشک از دیدگاه  طب سنتی، طبع سرد و خشک داشته با موادی همچون: زعفران، خلال پسته و خلال بادام مصرف گردیده و طبع آن معتدل می گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص میوه معجزه گر زرشک و فرآورده های بی نظیر آن اینجا کلیک نمایید.

 

چند نمونه از فواید شگفت انگیز زرشک:

کمک به درمان التهاب و عفونت بهبود گلودرد، درمان اسهال، بهبود فرآیند هضم، درمان مسمومیت غذایی، پیشگیری از ابتلا به دیابت و کمک به کنترل قند خون، معروف به کنترل کننده سطح کلسترول خون، بهبود جریان خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب، مبارزه با سندروم متابولیک، سم زدایی قوی خون، سلامت چشم، درمان اختلالات پوستی، تحریک تولید گلبول های سفید خونی، کمک به درمان کم خونی، موجب دوره های قاعدگی منظم در زنان، کاهش فشار خون بالا، بهبود عوارض جانبی شیمی درمانی، قدرت بالای زرشک در مبارزه با سرطان، خواص زرشک در لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش مشکلات ریوی ناشی از استعمال سیگار، کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر و ...

 

از جمله فرآورده های بی نظیر آن، حبه عناب با طعم زرشک و عسل زرشک است که بسیار پرطرفدار بوده، صادرات آن به اقصی نقاط جهان صورت می پذیرد.

زرشک

 

معروف ترین و بزرگترین تولیدکننده زرشک در ایران و جهان:

استان خراسان جنوبی معروف ترین تولید کننده انواع زرشک دانه اناری و پفکی با بهترین کیفیت ممکن در کشور بوده، بخش اعظم این محصول، به اقصی نقاط دنیا صادر می گردد. حال با توجه به آنکه زرشک جزء محصولات اختصاصی استان خراسان جنوبی بوده که سالانه چندین هزار تن، از این میوه شفابخش در این استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شده و سهم بالایی از ارزآوری ایران در بخش صادرات را به خود اختصاص داده است و با توجه به نیاز بالای جامعه، در مجموعه بزرگ تحفینو بر آن شدیم، تا با همکاری برترین تولیدکنندگان و کشاورزان خبره استان، این مروارید سرخ را به راحت ترین، ارزانترین و در عین حال با کیفیت ترین شکل ممکن به دست شما مصرف کننده گرامی برسانیم.

باشد که سهم خود را در حفظ سلامت جامعه و رواج فرهنگ مصرف محصولات سالم و باکیفیت ایرانی ایفا نماییم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)