گیتا جونیگیتا جونی، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 20 روز سن داره
برديا جونیبرديا جونی، تا این لحظه: 7 سال و 7 ماه و 11 روز سن داره

ستاره هاي زمینی

طلای سرخ زعفران

1394/8/26 9:07
378 بازدید
اشتراک گذاری

آبان فصل برداشت زرشک و زعفران تو استانمونه الان توی شهر از در خونه خیلی ها که رد می شی  کلی گل زعفران پر شده ریخته و بوی عطرش که فضای خیلی از خونه ها رو پر کرده ادمایی که دور سفره های پر از گل می شینن و ضمن پر کردن گلها می گن و می خندن و به قول بیرجندی ها اتشونی دارن و البته که بهترین و مرغوب ترین زعفران کشور مال استان ماست زرشک هم که تقریبا مختص ماست

دیروز هم سفیر نروژ به همراه هیئت همراهش امدن به شهرستان محل کار مامان و تو مراسم زعفران چینی محلی ها شرکت کردن و بعدش هم سری به مزارع گل نرگس زدن 

 

   

سفیر نروژ و همسرش

 

 

 

 

صبح سپید آمدم، با چه امید آمدم

شال حریر بسته ام تا به کف آورم تو را

سینه تو دریده ام،گوی درآن چه دیده ام

ریشه جان کشیده ام تا به کف آورم تو را

 پرتو ناب آفتاب، نور سپید ماهتاب

 پای همه نشسته ام تا به کف آورم تو را

  نام نهادمت چه سان، طلای سرخ زعفران

   این همه ره دویده ام تا به کف آورم تورا

     

پسندها (7)

نظرات (8)

مامانش
26 آبان 94 11:32
سلام اگه دوست داشتی منو اد کن تا من هم شما رو اد کنم اخه حدیث بانوی من هم متولد24/10/1394هستش و با گیتا جون همسنه
مامانش
26 آبان 94 11:33
گیتا جون موفق و پیروز و خوشبخت باشی راستی خوش بحالتون زعفران دارین من عاشق زعفران هستم انشا.. که همیشه شهرتون پر از محصول باشه
وحیده
27 آبان 94 13:26
وای به به خدا برکت بده خسته نباشیدآبجی
rezvan
27 آبان 94 13:53
خوشبحالتون که در شهر به این خوبی زندگی میکنید شهر ما چیزی به جز دود و آلودگی نداره !
مامانی گیتا جون و برديا جون
پاسخ
البته که اینجا هم بخشی از ایام سال طوفان و گرد وخاک بدی داره اثار بادهای 120 روزه سیستان
مامانی رضا
30 آبان 94 9:06
سلام گیتای خاله وروجک خاله قدر این مامان مهربون و مهندس تو خیلی بدون مامانی شما یه خانم نمونست هم تو مادر بودن هم تو همه چی
مامانی گیتا جون و برديا جون
پاسخ
شرمنده نفرمایید خانم خوبی از خودتونه که همه رو مثل خودت خوب می دونی البته که همه مادرا نمونه هستن از جمله تو سمانه جان هیچ کس ندونه خدا خودش خوب می دونه که چقدر برای رضا جون زحمت می کشی و ان شاا... حتما رضا جان بزرگ که شد قدردان زحماتت خواهد بود
ماماني رضا
3 آذر 94 13:04
فىاي تو شيماي طلام بشم الهيييييييييييييييي
مامانی گیتا جون و برديا جون
پاسخ
خدا نکنه عزیزم جات همیشه تو قلبمه
هنرمند
24 آذر 94 15:37
كاشكى پنجه من در شب گيسوى پر پيچ تو راهى مى جست چشم من چشمه ى زاينده ى اشك گونه ام بستر رود كاشكى همچو حبابى بر آب در نگاه تو رها مى شدم از بود و نبود ... .................سلام ...............وقت بخیر